Çocuklarla; mental reterdasyon, öğrenme bozuklukları (okuma, yazma, sözel ifade, sayısal öğrenme zorluğu), motor becerilerde bozukluk, iletişim bozuklukları, yaygın gelişimsel bozukluk (otizm, asperger), dikkat eksikliği, davranış bozuklukları, beslenme ve yeme bozuklukları, tikler, tuvalet problemleri, ayrılma anksiyetesi gibi alanlarda çalışılmaktadır.
Gelişim problemleriyle çalışıyoruz çünkü; gelişim problemlerinde erken teşhis-tedavi ve eğitim çok önemlidir. Eğitimsel ve tedavisel gayretlerimizdeki hedefimiz semptomları ortadan kaldırmak değil gelişim problemi olan alanlara yönelik çalışarak çocuğun sosyal yaşam içinde yer bulmasını sağlamaktır.
Duygusal problemlerle çalışıyoruz çünkü; çocukluk öneminde ortaya çıkan duygusal problemlere zamanında müdahale edilmez ise ergenlikte bir sekel olarak ortaya çıkmaktadır.
Çocukla çalışırken aslında bir taraftanaile ile çalışıyoruz çünkü; referans noktamız ailedir. Aile içinde karışmış roller, anne babanın kişisel paternleri, ailede sorunlara yol açan kalıplaşmış davranışlar, öğrenilmiş anne-baba kalıpları, kuşak farkları, aile dinamiklerinin işlevlerini yerine getirmemesi bu noktada sistem dahilinde ele aldığımız başlıklar olmaktadır.
* İlgili makaleler Çocuk Danışmanlığı başlığı altındaki çalışma alanlarının içinde yer almaktadır.